Rola symboli w marketingu

przypinki

Może nie największym, ale z pewnością najciekawszym odkryciem psychologii, budzącym emocje, owiane szczyptą tajemnicy jest psychologia transpersonalna. Podchodzi ona do życia człowieka, na wzór snu, mitu, narracji baśniowej historii. Pokazuje ona, że istnieją wzorce, które oddziaływają na zachowanie człowieka, dużo mocniej, niż w racjonalny sposób powinny.

Te wzorce archetypy, symbole, metafory, mają moc sprawczości działającą na przekór wszystkim innym siłą. Spełniają swoje zadanie z niewiarygodną mocą. Zrozumiemy to wyobrażając sobie, jak na przykład bohater baśni znajduje w swoich zdarzeniach przypadkową przypinkę z tajemniczym logo. To co mu się przytrafiło, z pewnością nie może być przypadkiem. Narracja całej baśni, wszystkie następne wydarzenia wydają się być jakoś związane z przypinką, logiem i oczywiście firmą, której znalezisko dotyczy. Osoba znajdująca skarb czuje się w pewien sposób wyróżniona i musi odgadnąć dlaczego to jej zdarzyła się taka sposobność. To pokazuje jak naszym życiem rządzą symbole, a fakt ten może być wykorzystany dla sprzedaży.

Przypinki reklamowe są prezentem. Przedmiotem często darmowym, ale z nim kojarzy się cały asortyment marki. W ten tajemniczy sposób osoba posiadająca przypinki z logo posiada to co reprezentuje produkty. Jest to u niej, jest to jej. Przypinki z własnym nadrukiem są wbrew pozorom, potężnym narzędziem identyfikacji. Klient w jakiś sposób jest związany z marką. To pierwsze z kolejnych uderzeń marketingowych. Klient posiada to co reprezentuje nas. Myślę, że warto się nad tym zastanowić, jeżeli chcemy być skuteczni i uczestniczyć żywo w życiu klienta.

Tutaj zamówisz przypinki: https://buttonfly.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *